Ο ιδρυτής και πρόεδρος του Yanolja, Lee Su-jin, ξεκίνησε την κερδοφόρα καριέρα του στην ταξιδιωτική βιομηχανία ως καθαριστής μοτέλ ημιδιαμονής.
Η εμπειρία τον ενέπνευσε να λανσάρει τον ιστότοπο κρατήσεων ξενοδοχείων Yanolja, το οποίο σημαίνει στα κορεάτικα «Hey, ας παίξουμε», το 2007. Πλέον η δημοφιλής ταξιδιωτική εταιρεία έχει και εφαρμογή με πάνω από 57 εκατομμύρια downloads, σύμφωνα με τον ιστότοπό της.
Η επιτυχία του βοήθησε τον Lee να χτίσει και τη δική του περιουσία. Τώρα έχει 1,2 δισ. δολάρια σε περιουσία, τα οποία προέρχονται από την ιδιοκτησία σχεδόν του ενός τρίτου του Yanolja. Μάλιστα, μπήκε στη λίστα με τους 50 πλουσιότερους της Κορέας αυτή την άνοιξη.
Αλλά το Yanolja γεννήθηκε από ανάγκη και όχι από αγάπη για τα ταξίδια. Ο Lee ήταν μικρός όταν έμεινε ορφανός και πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής του ηλικίας με άλλα μέλη της οικογένειάς του, σύμφωνα με το Bloomberg. Όταν ήταν 23 ετών, καθάριζε δωμάτια σε ένα φθηνό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, εξασφαλίζοντας ένα σταθερό μισθό και ένα μέρος για να μείνει.
«Μέρα με τη μέρα, ένιωθα άθλια, αλλά κρατιόμουν», είπε ο Lee το 2017. «Είναι σαν να ζω σε όνειρο τώρα».
Αποταμίευσε τα χρήματά του, επένδυσε σε μετοχές και ξεκίνησε ακόμη και μια επιχείρηση με σαλάτες. Όταν αυτή η εταιρεία απέτυχε, επέστρεψε στη φιλοξενία — και μάλιστα σε μια κατάλληλη στιγμή.
Δεδομένων των χαμηλών τιμών τους, τα ξενοδοχεία σαν αυτό που εργαζόταν είχαν χαρακτηριστεί ως ασφαλή καταφύγια για τους εργαζόμενους του σεξ στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά οι επιχειρήσεις στιγματίζονταν. Όταν η Νότια Κορέα ψήφισε νόμο κατά της πορνείας στο 2004, ο Lee ανησυχούσε ότι το μοτέλ που δούλευε θα έκλεινε.
Έτσι αποφάσισε να κάνει rebranding σε αυτού του είδους τα ξενοδοχεία. Δημιούργησε μια πλατφόρμα κριτικών ξενοδοχείων το 2005, η οποία έγινε το Yanolja δύο χρόνια αργότερα. Στόχος του ήταν να εκσυγχρονίσει τα ξενοδοχεία και να πείσει τα νεαρά ζευγάρια και τους ταξιδιώτες ότι ήταν ασφαλή, άνετα και οικονομικά.
Τον Ιούνιο του 2019, το Yanolja έγινε η όγδοη startup μονόκερος της Νότιας Κορέας επιτυγχάνοντας αποτίμηση άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων κατά τη διάρκεια ενός γύρου χρηματοδότησης.
Δύο χρόνια αργότερα, η επενδυτική εταιρεία SoftBank Vision Fund 2 αγόρασε ένα μειοψηφικό μερίδιο στο Yanolja για 1,7 δισ. δολάρια αποτιμώντας τη στα 6,7 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία έχει επεκταθεί πολύ πέρα από τις ταξιδιωτικές κρατήσεις, έχοντας λανσάρει το Yanolja Cloud, το δικό της λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης για άλλες πλατφόρμες φιλοξενίας και αναψυχής, το 2021. Τώρα, 19 εκατομμύρια συνδυασμένοι χρήστες χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες λογισμικού του Yanolja για κρατήσεις, ταξίδια και λειτουργίες διαχείρισης ακινήτων.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC