Τετάρτη 19 Ιουλίου 2023

Σιτηρά: Νέα άνοδος 9% στις τιμές μετά την προειδοποίηση της Ρωσίας


 Τα προθεσμιακά σίτου σημείωσαν άλμα 9% στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων του Σικάγο καθώς η Ρωσία απηύθυνε προειδοποίηση για την ασφάλεια των νέων πλοίων που κατευθύνονται προς λιμάνια της Ουκρανίας. 

Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας ανακοίνωσε ότι όλα τα πλοία που προορίζονται προς ουκρανικά λιμάνια θα θεωρούνται ότι μεταφέρουν στρατιωτικό υλικό. Αυτό αυξάνει το στρατιωτικό κίνδυνο στην περιοχή και απομακρύνει τις όποιες ελπίδες για επανέναρξη των εξαγωγών από την Ουκρανία μέσω της Μαύρης Θάλασσας, μετά την κατάρρευση της συμφωνίας για τις εξαγωγές σιτηρών. 

«Θεωρούμε απίθανο το γεγονός ότι η συμφωνία για τα σιτηρά μπορεί να συνεχιστεί, μετά από μία σειρά κλιμάκωσης της έντασης», αναφέρει ο Michael Magdovitz, κορυφαίος αναλυτής της Rabobank. Το θέμα είναι ότι η σοδειά των Ουκρανών αγροτών φθάνει σε περίοδο συγκομιδής την ώρα όμως που η εξαγωγική δυνατότητα έχει κλείσει. 

 

Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας ανακοίνωσε επίσης ότι και τα πλοία με σημαία άλλων χωρών που πλέουν σε λιμάνια της Ουκρανίας θα θεωρούνται ότι βρίσκονται με το μέρος του Κιέβου. Ορισμένες θαλάσσιες περιοχές στα βορειοδυτικά και νοτιοανατολικά των διεθνών υδάτων της Μαύρης Θάλασσας θα θεωρούνται προσωρινά επικίνδυνες για τη ναυσιπλοοία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Ρωσίας. 

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι δήλωσε ότι η Ουκρανία εξετάζει διάφορες επιλογές για να εξασφαλίσει ένα διάδρομο για την εξαγωή σιτηρών μετά την ανακοίνωση της Ρωσίας ότι αποχωρεί από τη συμφωνία, μεταξύ των οποίων και πιθανό κομβόι για πλοία, σύμφωνα με το Interfax.

Τα λιμάνια της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν ζωτικής σημασίας αρτηρία για τις πωλήσεις σιτηρών της στο εξωτερικό – που ιστορικά αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των αποστολών – και η περίοδος συγκομιδής βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη. Ενώ η Ουκρανία μπορεί ακόμα να μεταφέρει σιτηρά μέσω ποταμών, οδικών αρτηριών και σιδηρόδρομο, είναι πολύ πιο επαχθές και ακριβό από ό,τι μέσω των λιμανιών και το κλείσιμο του θαλάσσιου διαδρόμου θα μπορούσε να επιβραδύνει την κυκλοφορία της επόμενης σοδειάς στην αγορά.

 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny