Σήμερα αυτό είναι ανέφικτο, λόγω της διάδοσης καταρχήν της κινητής τηλεφωνίας και στη συνέχεια του internet, ενώ το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως υπάρχει περίπτωση να καταγράφονται όλες οι ενέργειες και οι κινήσεις του οδηγού.
Τουλάχιστον αυτό αναφέρεται σε δημοσίευμα του αμερικανικού περιοδικού Wired, σύμφωνα με το οποίο ένα σύγχρονο μοντέλο συγκεντρώνει, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό, πολύ μεγάλο όγκο δεδομένων για τον οδηγό του. Από σαρώσεις προσώπου και ιστορικό διαδρομών μέχρι και τη χρήση των πεντάλ.
Για παράδειγμα στο Ford F-150, το πιο δημοφιλές μοντέλο στις ΗΠΑ τις τελευταίες δεκαετίες, η εταιρεία μπορεί να καταγράφει δεδομένα σχετικά με την ταχύτητα κίνησης, τη χρήση των πεντάλ αλλά και την τοποθεσία.
Η Toyota από την άλλη καταγράφει σε κάποια της μοντέλα στοιχεία για την ταχύτητα του αυτοκινήτου και την επιτάχυνση, ενώ σκανάρει ακόμα και το πρόσωπο κατά την επιβίβαση.
Για το τελευταίο αναφέρεται πως τα δεδομένα παραμένουν αποκλειστικά εντός αυτοκινήτου και δεν διαβιβάζονται στην εταιρεία, ενώ όλοι οι κατασκευαστές γνωστοποιούν το ότι συλλέγουν δεδομένα στις πολιτικές απορρήτου τους.
Το ερώτημα βέβαια είναι το τι γίνονται αυτά τα δεδομένα. Σίγουρο είναι πως αξιοποιούνται από τους κατασκευαστές προκειμένου να βελτιώσουν τα μοντέλα τους και να εξελίξουν τα καινούργια λαμβάνοντας υπόψη τις συνήθειες των αγοραστών τους.
Από την άλλη πρέπει επίσης να θεωρείται βέβαιο πως κάποια δεδομένα καταλήγουν σε μεσίτες που τα μεταπωλούν αλλά και σε ασφαλιστικές εταιρείες και κυβερνητικούς φορείς.
Το βέβαιο είναι πως τελικά δεν μπορείς πουθενά να κρυφτείς
in.gr