Πληθαίνουν οι φωνές στην Αλεξανδρούπολη που καταγγέλλουν ότι το πλοίο CASTORO 10, προβαίνει σε απόρριψη λυμάτων μέσα στη θάλασσα και μάλιστα σε προστατευόμενη περιοχή NATURA, με την εταιρεία GASLOG να υλοποιεί τα σχέδιά της, με τις ευλογίες του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του greekportswatch πρόκειται για την επένδυση της GASLOG η οποία εγκατέστησε πλωτό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, «μια επιχειρηματική ιδέα που οδήγησε το υπουργείο Ναυτιλίας να θεσπίσει πολλές μα πάρα πολλές κατά παρέκκλιση διατάξεις».
Την πόντιση των σωληνώσεων μέσω των οποίων θα διοχετεύεται το φυσικό αέριο, την ανέλαβε η ιταλική SAIPEM, η οποία έστειλε στην Αλεξανδρούπολη το CASTORO 10, με σημαία ν. Μπαχάμες. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, δικαίωμα τέλεσης εργασιών έχουν μόνο τα πλοία με ελληνική σημαία.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το συγκεκριμένο πλοίο ηλικίας 47 ετών στο οποίο δεν έχει διενεργηθεί special survey εδώ και 10 χρόνια!
Παράλληλα, μετά από επιθεώρηση το 2023 διαπιστώθηκαν oι ελλείψεις:
Pollution prevention – MARPOL Annex V – 14503 – Garbage management plan – Not as required
Certificate and Documentation – Documents – 01315 – Oil record book – Not properly filled
Το έτος 2019 επιθεωρήθηκε και διαπιστώθηκαν οι κάτωθι ελλείψεις:
International Sewage Pollution Prevention Certificate – Entries missing
Το έτος 2018 επιθεωρήθηκε και διαπιστώθηκαν οι κάτωθι ελλείψεις:
MARPOL Annex V – Placards – Missing
Ship Certificates – IOPP – Invalid
Το έτος 2017 επιθεωρήθηκε και διαπιστώθηκαν οι κάτωθι ελλείψεις:
-Bunker delivery notes – Not as required
Crew certificates – missing
Freeboard marks- Not readable
Θα υπάρξει άραγε αντίδραση από τα αρμόδια υπουργεία για να ελεγχθούν οι καταγγελίες ή θα γίνουν πάλι παρεκκλίσεις στο όνομα των οικονομικών συμφερόντων των πλοιοκτητών;