Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023

Τηλεδιοίκηση: Μέγα φιάσκο για την κυβέρνηση...

 
Πάει για το 2024 «λόγω κακοκαιρίας»...


Μισό βήμα μπροστά και 100 πίσω κάνει η κυβέρνηση στον σιδηρόδρομο, με τον Χρήστο Σταϊκούρα να ομολογεί πως μέχρι τώρα δεν έχουν γίνει ούτε οι απαιτούμενες παρεμβάσεις μετά το δυστύχημα των Τεμπών.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο... υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δήλωσε «προσεκτικός», αλλά του «ξέφυγε» η απογοητευτική εικόνα που αντικρίζουμε στον σιδηρόδρομο, όχι μόνο μετά την πρόσφατη θεομηνία που κατέστρεψε το σύμπαν στο πέρασμά της, αλλά ακόμη και μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών τον περασμένο Μάρτιο.

Ο κ. Σταϊκούρας παραδέχτηκε ότι «ακόμα και αυτά τα οποία πολύ πρόσφατα βάλαμε (σ.σ. τα συστήματα που τοποθετήθηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών), και αυτά έχουν πάθει τεράστια ζημιά».

Ο ίδιος έθεσε και ζήτημα με την εν λόγω σύμβαση, γιατί με βάση αυτήν «θα είχαμε παραδώσει πλήρως μέχρι την άλλη εβδομάδα, το αργότερο μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, ηλεκτροδότηση, την ηλεκτροκίνηση ουσιαστικά και σηματοδότηση, σε όλο τον άξονα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη».

«Άρα εκεί, πιθανότατα, στη μορφή που είχαμε τον σιδηρόδρομο μέχρι πριν από 15 μέρες, να επανέλθουμε μετά από αρκετούς μήνες», λέει. Δηλαδή η τηλεδιοίκηση στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη που ήταν να παραθοδεί σύμφωνα με την κυβέρνηση μέσα στον Σεπτέμβριο, αναβάλλεται μέχρι νεοτέρας.

Ο σιδηρόδρομος όπως τον ξέραμε θα είναι παρελθόν μέχρι το 2026, σημείωσε ο υπουργός, οπότε και θα ολοκληρωθούν τα έργα, καθώς «έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, έτσι ώστε στα πλαίσια των κανόνων του Ταμείου Ανάκαμψης και ανθεκτικότητας να ολοκληρωθούν τα έργα μέχρι το 2026».

Πρόκειται για ένα κόστος, που «υπάρχει ενδεχόμενο να υπερβαίνει κατά πολύ τα 100 εκατομμύρια ευρώ». «Φαίνεται να έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα στις υποδομές, στις επιδομές, στου σιδηροδρομικούς σταθμούς, στα συστήματα ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης…», λέει μεταξύ άλλων ο κ. Σταϊκούρας

Η ζημιά που έχει προκληθεί από τις πλημμύρες, σύμφωνα με τον ίδιο, «έχει περιοριστεί στα 450 μέτρα. Αυτή τη στιγμή σε ένα ύψος περίπου 35 εκατοστών ήταν 3 χιλιόμετρα το πρόβλημα».

Ο υπουργός Μεταφορών, αποφεύγει παράλληλα να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις για το πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία το οδικό δίκτυο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. «Η προσδοκία και η εκτίμηση είναι ότι το Σάββατο το πρωί θα ανοίξει το οδικό δίκτυο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και θα επιδιώξουμε να ανοίξει την Κυριακή το πρωί κάποια λωρίδα από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα», αναφέρει, «Αλλά αυτές είναι οι εκτιμήσεις που είχαμε πριν από αυτό. Μπορεί να μεταβληθεί».

Δεν παρέλειψε, ωστόσο, να αποτινάξει πάνω από την κυβέρνηση τις ευθύνες της για τις δραματικές καταστάσεις που βίωσε η χώρα με τις πλημμύρες, τη στιγμή που οι κάτοικοι της Θεσσαλίας έρχονται να αναμετρηθούν με μια ανυπέρβλητη επόμενη μέρα. Έτσι, έριξε κι εκείνος με την σειρά του την καθολική ευθύνη στην περιφέρεια. «Τα αντιπλημμυρικά έργα, όχι μόνο εκεί, παντού ανήκουν στην περιφέρεια και η Περιφέρεια έχει δώσει αναλυτική λίστα των αντιπλημμυρικών έργων που έχουν γίνει στην περιοχή», δήλωσε συγκεκριμένα μεταξύ άλλων.

Η ΑΥΓΗ
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny