Μεγαλώνει η αγωνία των ανθρώπων της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής αγοράς για τη χρηματοδότηση και το μέλλον του ΕΚΟΜΕ. Οι φετινές σειρές μπορεί να εμφανίζονται με το σήμα του ΕΚΟΜΕ, αλλά η έγκριση των παραγωγών από τον φορέα δεν υπάρχει ακόμα σε ΦΕΚ. Μάλιστα, εκκρεμεί ακόμη και... σήμερα η απόφαση έγκρισης για παραγωγές προηγούμενων ετών που έχουν γυριστεί και μεταδοθεί.
Λογοδοσία, και ενώπιον των δημοσιογράφων, για την αλλαγή διοίκησης του ΕΚΟΜΕ δεν υπήρξε, ενώ οι αλλαγές του προηγούμενου υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη επί του «νόμου Κρέτσου» ελέγχονται όσον αφορά την αποτελεσματικότητά τους.
Σύμφωνα με τη νέα οδηγία που έχει δοθεί από την κεντρική κυβέρνηση στη νέα διοίκηση του ΕΚΟΜΕ, ο φορέας καλείται να διαχειριστεί τους πόρους με αυστηρότητα και επαγγελματισμό.
Η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί προεκλογικά, τον Μάιο του 2023, πως οι εγκρίσεις και τα χρήματα θα δοθούν αμέσως μετά. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί είχαν δεχθεί το καθεστώς αυτό, αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει τίποτα νεότερο. Μεγάλο είναι και το πρόβλημα με τις εταιρείες του εξωτερικού, που βρίσκονται και αυτές σε αναμονή για παραγωγές που έχουν ήδη γίνει και προβληθεί στους κινηματογράφους.
Η πολιτική των προηγούμενων ετών είχε ως αποτέλεσμα τη διάλυση της λογικής του «νόμου Κρέτσου». Η Ελλάδα θα έπρεπε να παράγει σειρές που θα έχουν διανομή στο εξωτερικό και να φέρνει παραγωγές στη χώρα που θα αξιοποιούν το εργατικό δυναμικό και θα προσελκύουν επισκέπτες διά της προβολής τους.
Η προϋπόθεση ήταν να πληρώνονται όλοι στην ώρα τους και η έγκριση των προγραμμάτων να γίνεται με βάση τα τεχνοκρατικά κριτήρια του νόμου.
Αντιθέτως, μετά τις αλλεπάλληλες αλλαγές, ο «νόμος Κρέτσου» μετατράπηκε σε εργαλείο κρατικής ενίσχυσης φθηνών τηλεοπτικών προγραμμάτων επιπέδου reality, ενώ παρατηρήθηκε και το φαινόμενο οι χρηματοδοτήσεις ταινιών να δίνονται σε εταιρείες που χρησιμοποιούσαν προσωπικό από άλλες χώρες, διαθέτοντας μετοχικό κεφάλαιο ύψους 1 ευρώ...
typologies.gr