Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024

Πρώτη σε πωλήσεις παγκοσμίως παραμένει η Toyota

 
Η ιαπωνική εταιρία διατήρισε για άλλη μία χρονιά τα σκήπτρα, επιβεβαιώνοντας την κυρίαρχη θέση της στη βιομηχανία αυτοκινήτων

Η Toyota διέθεσε στην αγορά περισσότερα αυτοκίνητα μέσα στο 2023 από κάθε άλλη ανταγωνίστρια εταιρία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ιαπωνικός κολοσσός.

Πιο συγκεκριμένα, η Toyota κατόρθωσε να αφήσει στη δεύτερη θέση τη γερμανική Volkswagen, καθώς κατέγραψε πωλήσεις 11,2 εκατομμυρίων οχημάτων σε ολόκληρο τον κόσμο μέσα στη χρονιά που μας πέρασε, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 7,2% σε σχέση με τα προηγούμενα αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει ότι η Toyota διατηρεί τα σκήπτρα για τέταρτο συνεχόμενο χρόνο και σημειώνει νέο ετήσιο ρεκόρ πωλήσεων μεταξύ όλων των κατασκευαστών.

Η Volkswagen πρόσφατα ανακοίνωσε πωλήσεις οι οποίες ανήλθαν στα 9,2 εκατομμύρια οχήματα, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 12% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Η νοτιοκορεατική Hyundai-Kia κατέλαβε την τρίτη θέση, με 7,3 εκατομμύρια πωλήσεις, βελτιώνοντας τις επιδόσεις της κατά 6,7%.

Η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρίας αφορούσαν οχήματα τα οποία κυκλοφόρησαν με το σήμα της Toyota ή της Lexus, με τις υπόλοιπες να προέρχονται από τις θυγατρικές της Toyota, Daihatsu και Hino Motors. Μεγαλύτερη αγορά για την Toyota υπήρξαν οι Ηνωμένες Πολιτείες, με 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.


Τα υβριδικά οχήματα αποτέλεσαν περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρίας, ενώ τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα -τομέας στον οποίο η Toyota προχωρούσε με αργά βήματα αλλά πλέον πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις- αποτέλεσαν λιγότερο από το 1% των συνολικών της πωλήσεων.


Όμως, δεν κύλησαν όλα ρόδινα για τον ιαπωνικό κολοσσό, καθώς πρόσφατα η Toyota ήρθε αντιμέτωπη με μια σειρά σκανδάλων.


 Στις αρχές της εβδομάδας που διανύουμε, ανακοινώθηκε ότι η εταιρία θα προχωρούσε στην αναστολή της διάθεσης αρκετών μοντέλων, μεταξύ των οποίων του ημιφορτηγού Hilux και του Land Cruiser 300 SUV, καθώς εντοπίστηκαν ζητήματα σε δοκιμές των κινητήρων diesel που ανέπτυξε η Toyota Industries, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters. Εντωμεταξύ, προς τα τέλη του 2023, αποκαλύφθηκαν πολυετείς ατασθαλίες στα τεστ ασφαλείας της Daihatsu, ενώ νωρίτερα, το 2022, η Hino Motors αποδείχτηκε πως είχε παραποιήσει τα στοιχεία εκπομπών καυσαερίων.


Σε μια προσπάθεια να περιορίσει τη ζημιά για το όνομα της εταιρίας, ο πρόεδρος της Toyota, Άκιο Τογιόντα, δισεγγονός του ιδρυτή της εταιρίας, δήλωσε σε δημοσιογράφους, στη διάρκεια εκδήλωσης την Τρίτη: "Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτατη λύπη μου στους πελάτες και τους μετόχους μας, για την αναστάτωση και την ανησυχία που προκάλεσαν τα διαδοχικά ζητήματα στη Hino Motors, τη Daihatsu και την Toyota Industries", υπογραμμίζοντας την πρόθεσή του να ηγηθεί "προσωπικά της μεταρρύθμισης του ομίλου". 

Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny