Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

Έξοδος «αυτοκτονίας» στις αγορές, πολλά ερωτηματικά για την ενέργεια Μητσοτάκη

 
Ήταν η δεύτερη έξοδος της Ελλάδας στις αγορές για το 2023, ακόμα πιο ανεξήγητη από την πρώτη. Το ελληνικό Δημόσιο άντλησε το ποσό των 2,5 δισ. ευρώ, με ένα πενταετές ομόλογο λήξης τον Ιούνιο του 2028 και με επιτόκιο 3,92%. Με απλά λόγια, το επιτόκιο του πενταετούς, άγγιξε αυτό του δεκαετούς το οποίο εχθές έκλεισε στο 4,17%! Με απλά λόγια, η εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία έπεσε κατά το «ήμισυ».

Ενώ αυτή η έξοδος στις αγορές που θύμισε επιχείρηση αυτοκτονίας αποδεικνύει ότι οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης περί πρωτογενούς πλεονάσματος και «νοικοκυρεμένων οικονομικών», είναι πομφόλυγες. Ο μόνος λόγος για να δανειστεί μία υγιής οικονομία....

, είναι εάν βρει ευκαιρία με χαμηλότερο επιτόκιο για να αναχρηματοδοτήσει δάνεια που είχε λάβει με μεγαλύτερο. Όταν μία χώρα βγαίνει και δανείζεται με ιλιγγιώδη επιτόκια, το κάνει μόνο επειδή έχει ανάγκη από ρευστό.

Η κατάσταση λοιπόν είναι άκρως ανησυχητική. Η κυβέρνηση αποφασίζει να βγει στις αγορές, ενώ η χώρα είναι στον κυκεώνα του χρέους με την κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει καταγράψει αρνητικό ρεκόρ σε όλα τα επίπεδα. Για πρώτη φορά το δημόσιο χρέος υπερέβη το φράγμα των 400 δισεκατομμυρίων €, γεγονός που θα έπρεπε να έχει σημάνει συναγερμό προς πάσα κατεύθυνση. Φυσικά, ο Μητσοτάκης κάνει την τελευταία αρπαχτή, αφού τον λογαριασμό ως συνήθως, θα κληθούν να τον πληρώσουν οι επόμενοι…

www.newsbreak.gr

Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny