Πέμπτη 29 Ιουνίου 2023

Βλάβη ακινητοποίησε κι άλλο τρένο...


 Νέο καμπανάκι από τους εργαζόμενους...

Καθημερινότητα τείνουν να γίνουν τα προβλήματα, οι βλάβες και οι δυσλειτουργίες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, που δε λέει να πάρει μπροστά ούτε καν μετά την τραγωδία των Τεμπών, αλλά και τα συνεχή καμπανάκια που χτυπούν οι εργαζόμενοι.

Νέο επεισόδιο ...στο μακρύ κι επικίνδυνο σίριαλ με πρωταγωνιστή τη Hellenic Train, η ακινητοποίηση το μεσημέρι, αμαξοστοιχίας μέσα σε τούνελ, στην περιοχή Στρίφακα, λόγω βλάβης και ο εγκλωβισμός δεκάδων επιβατών, με την επιβαρυντική διάσταση της απώλειας κλιματισμού και φωτισμού.

Πρόκειται για την αμαξοστοιχία Intercity 53, με 325 επιβάτες, που έκανε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Στο σημείο έσπευσε προληπτικά η πυροσβεστική με έξι οχήματα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train, η ακινητοποίηση του τρένου σημειώθηκε στις 12:45 στη σήραγγα Όθρυς, λόγω τεχνικού προβλήματος, στη γραμμή καθόδου. Πρόκειται για δίδυμη σήραγγα μήκους 6,5 χιλιομέτρων μεταξύ Δομοκού και Λιανοκλαδίου.

Κατά την ίδια πηγή, το κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας ενημερώθηκε στις 13:00 και κινητοποίησε μηχανές εφεδρείας από το Λιανοκλάδι, προκειμένου να μεταφέρουν την αμαξοστοιχία στον σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Οι επιβάτες ενημερώνονταν «με τακτικές ανακοινώνεις από το προσωπικό της εταιρείας. Λόγω πτώσης παντογράφου, υπήρξε απώλεια κλιματισμού και φωτισμού για λίγη ώρα, ωστόσο οι μηχανές εφεδρείας έχουν ήδη πραγματοποιήσει ζεύξη με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία, αποκαθιστώντας τις λειτουργίες κλιματισμού και φωτισμού και το τραίνο οδεύει προς Λιανοκλάδι.

Θα επανέλθουμε με νεότερη ανακοίνωση». 

Στο μεταξύ, δύο ημέρες πριν, με νέα ανακοίνωσή του το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απευθυνόταν ξανά στη  Hellenic Train, με αφορμή τα «σοβαρά θέματα ασφάλειας», για να διαμαρτυρηθούν «με τον πιο έντονο τρόπο για όλα τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα και χρονίζουν παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις μας».

Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ με επιφύλαξη δικαιωμάτων

Της Πρωτοβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης «Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ» (ΠΕΠ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ), που εδρεύει στον Πειραιά (Ομηρίδου Σκυλίτση 19), όπως εκπροσωπείται κατά το νόμο

Προς
Την ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «HELLENIC TRAIN - ΑΝΩΝΥΜΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και το δ.τ ‘HELLENIC TRAIN Α.Ε.’ (πρώην «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.»), που εδρεύει στην Αθήνα (Λ. Συγγρού 41 & Πετμεζά 13 ΤΚ 11743), όπως εκπροσωπείται κατά το νόμο.


Κοινοποιείται

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Είμαστε, δυστυχώς, αναγκασμένοι να επανέλθουμε για άλλη μια φορά στα σοβαρά θέματα ασφάλειας και να διαμαρτυρηθούμε με τον πιο έντονο τρόπο για όλα τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα και χρονίζουν παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις μας.

Οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται ότι έχουν μπει στο περιθώριο του ενδιαφέροντός σας και το σιδηροδρομικό έργο συνεχίζει να διεξάγεται χωρίς την τήρηση των Κανονισμών και υπό συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους.

Σας έχουμε πολλάκις επισημάνει και περιγράψει αναλυτικά όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά κατά την εκτέλεση των δρομολογίων. Επαναλαμβάνουμε όμως, ακροθιγώς, τα παρακάτω, μείζονος σπουδαιότητας και πρώτης προτεραιότητας:

Παρατηρούνται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πόρτες που δεν κλείνουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, με αποτέλεσμα να κινούνται συρμοί με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά μόνες τους, ενώ η αμαξοστοιχία είναι εν κινήσει. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην παλαιότητα πολλών αμαξοστοιχιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τεχνικού προσωπικού και τις παντελώς ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός εργασίας και υποδομές), για τις οποίες έχουμε πολλές φορές διαμαρτυρηθεί.
Η σιδηροδρομική υποδομή, την ευθύνη και αρμοδιότητα της οποίας έχει ο ΟΣΕ, παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα στις σήραγγες, ο ελλιπής ή και ανύπαρκτος φωτισμός στους σταθμούς είναι προβλήματα σοβαρά, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους και τα οποία γνωρίζετε και πρέπει άμεσα να επιλυθούν. Οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίζουν να εργάζονται με αγωνία για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών.
Δεν χρειάζεται εξάλλου να σας υπενθυμίσουμε τις επικίνδυνες συνθήκες υπό τις οποίες εργάζεται το Προσωπικό Αμαξοστοιχιών, εξαιτίας των περιστατικών βίαιων επιθέσεων, που συνεχίζουν να λαμβάνουν χώρα και μάλιστα αυξανόμενα.

Δεν χρειάζεται επίσης να επαναλάβουμε ότι έχετε πλήρη ευθύνη για τις συνθήκες εργασίας του Προσωπικού Αμαξοστοιχιών και την προστασία της υγείας, σωματικής και ψυχικής, των εργαζομένων. Η ευθύνη σας αυτή δεν μειώνεται εξαιτίας της κρατικής ολιγωρίας στη φύλαξη και αστυνόμευση των σταθμών.

Διαμαρτυρόμαστε λοιπόν έντονα για όλα τα παραπάνω και για την ως άνω επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί κατά την εκτέλεση των δρομολογίων.

Σας καλούμε να λάβετε άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και της ασφάλειας της κυκλοφορίας και για την άμεση βελτίωση της συντήρησης του τροχαίου υλικού, με προσλήψεις τεχνικού προσωπικού και βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στις τεχνικές βάσεις.

Σας καλούμε επίσης να λάβετε άμεσα μέτρα για την προστασία του προσωπικού των αμαξοστοιχιών - και κατ’ επέκταση και για την ασφάλεια των επιβατών - από παραβατικούς και επικίνδυνους επιβάτες που προκαλούν βίαια επεισόδια.

Ζητάμε την άμεση στελέχωση όλων των προαστιακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 2 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών και την άμεση στελέχωση των αρτηριακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 3 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών.

Σας καλούμε να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών από την παραλαβή της παρούσας, το νέο προγραμματισμό των δρομολογίων με την ανωτέρω στελέχωση.

Ζητάμε επίσης να επανενεργοποιήσετε άμεσα και το αργότερο εντός δύο εβδομάδων τις ομάδες ελέγχου που συστήθηκαν στις αρχές Ιουνίου και λειτούργησαν δυστυχώς μόνο για 4 ημέρες. Είναι περιττό να σας επισημάνουμε την σπουδαιότητα του έργου τους και την αναγκαιότητά τους.

Σας καλούμε τέλος να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών όλες τις ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί για την αποκατάσταση και βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να μας χορηγήσετε αντίγραφα των σχετικών εγγράφων σας προς τους αρμόδιους εκπροσώπους και υπευθύνους του ΟΣΕ και του Υπουργείου.

Όπως καταλαβαίνετε, η συντονισμένη δάση μας είναι αναγκαία. Οποιαδήποτε ολιγωρία ή απροθυμία συνεργασίας σας με τους εργαζόμενους καθιστά επισφαλείς τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων και επικίνδυνη την εκτέλεση των δρομολογίων.

Τέλος σας επισημαίνουμε την ανάγκη άμεσης έκδοσης πλήρους σειράς εγκυκλίων με ορθές οδηγίες για την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κίνησης,

Για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση ή αναλυτική παρουσίαση των προτάσεών μας ή τεκμηρίωση των θέσεών μας θα είμαστε στη διάθεσή σας να συναντηθούμε τις επόμενες ημέρες, χωρίς καθυστέρηση.

Θα περιμένουμε την άμεση ανταπόκρισή σας στα αιτήματά μας.

Σε διαφορετική περίπτωση επιφυλασσόμαστε να προσφύγουμε σε κάθε νόμιμο μέσο και να ασκήσουμε κάθε δικαίωμά μας για την προστασία της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας όλων των εργαζόμενων.

Παρακαλείται κάθε αρμόδιος δικαστικός επιμελητής να επιδώσει σύμφωνα με τις νόμιμες διατυπώσεις την παρούσα, όπου απευθύνεται και όπου κοινοποιείται, προς γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες και να την αντιγράψει στις εκθέσεις επίδοσης που θα συντάξει.


Αθήνα, 27 Ιουνίου 2023
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny