Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2024

Η μεγάλη αλλαγή που θα δείτε στα κινητά και τους υπολογιστές σας


Η Google καταργεί τα cookies. Τι θα αλλάξει για χρήστες και διαφημίσεις. Γιατί η βιομηχανία δεν είναι καθόλου έτοιμη για την αλλαγή που ετοιμάζει ο τεχνολογικός κολοσσός. Η Google σκοπεύει να διαχειριστεί προσεκτικά αυτήν τη φάση, ώστε να αποφύγει σημαντικές επιπτώσεις στην εμπειρία του τελικού χρήστη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Σε σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες παρακολουθούν τους χρήστες στο διαδίκτυο προχωρά η Google. Ωστόσο, οι διαφημιζόμενοι δεν είναι ακόμα έτοιμοι για αυτές τις κινήσεις.

Οι αλλαγές στην Google, από τις μεγαλύτερες στην ιστορία του κλάδου των διαδικτυακών διαφημίσεων – ο οποίος ανέρχεται σε 600 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως – επικεντρώνονται στη χρήση των cookies, μιας τεχνολογίας που καταγράφει τη δραστηριότητα των χρηστών του διαδικτύου σε διάφορους ιστότοπους, ώστε οι διαφημιστές να μπορούν να τους στοχεύουν με σχετικές διαφημίσεις.

Σύμφωνα με την Wall Street Journal από την Πέμπτη, η Google θα ξεκινήσει μια περιορισμένη δοκιμή που θα περιορίσει τα cookies για το 1% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το πρόγραμμα περιήγησης Chrome, το οποίο είναι μακράν το πιο δημοφιλές στον κόσμο. Μέχρι το τέλος του έτους, η Google σχεδιάζει να καταργήσει τα cookies για όλους τους χρήστες του Chrome.

Οι έμποροι, οι εταιρείες διαφημιστικής τεχνολογίας και οι εκδότες ιστοσελίδων εργάζονται για να διασφαλίσουν ότι οι επιχειρήσεις τους θα μπορέσουν να αντέξουν τη μετάβαση. Αναφέρουν ότι η Google, η οποία έχει παρουσιάσει εργαλεία λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν στην αντικατάσταση των cookies, δεν έχει κάνει αρκετά για να προετοιμάσει την αγορά.

Η βιομηχανία δεν είναι καθόλου έτοιμη, δήλωσε ο Άντονι Κατσούρ, διευθύνων σύμβουλος του IAB Tech Lab, ενός εμπορικού ομίλου της βιομηχανίας ad-tech που χρηματοδοτείται από τα μέλη του, συμπεριλαμβανομένης της Google.

Επισήμανε ότι η εταιρεία θα πρέπει να δώσει περισσότερο χρόνο στον κόσμο να δοκιμάσει τις τεχνολογίες αντικατάστασης πριν καταργήσει τα cookies και ότι ο προγραμματισμένος χρόνος της Google για την πλήρη απαγόρευση – κοντά στην κρίσιμη διαφημιστική έκρηξη του τέταρτου τριμήνου – θα είναι βάναυσος για τον κλάδο. «Η χρονική στιγμή παραμένει κακή.

Η έναρξη της κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης περιόδου του έτους που παράγει έσοδα για τον κλάδο είναι απλώς μια τρομακτική απόφαση» συμπλήρωσε.

Τι υποστηρίζει η Google για τα cookies

Τα στελέχη της Google δήλωσαν ότι οι προσπάθειές τους για την κατάργηση των cookies περιελάμβαναν εκτεταμένη συνεργασία με το περιβάλλον του διαδικτύου.

Πολλοί στη διαφημιστική βιομηχανία προέτρεψαν την Google να προχωρήσει σε αυτές τις αλλαγές μετά από προηγούμενες καθυστερήσεις στη διαδικασία, υποστηρίζουν.

Τα εργαλεία της για την αντικατάσταση των cookies έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τη βιομηχανία να επιτύχει τους επιχειρηματικούς στόχους, σεβόμενη παράλληλα την ιδιωτική ζωή των καταναλωτών.

«Είμαστε σίγουροι για την ικανότητα του κλάδου να προσαρμοστεί στη μετάβαση», δήλωσε ο Άντονι Τσάβεζ, αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει τις αλλαγές.

Τα cookies υπάρχουν από τις πρώτες μέρες του διαδικτύου. Οι αλλαγές της Google στοχεύουν στα cookies τρίτων μερών που τοποθετεί η βιομηχανία των διαδικτυακών διαφημίσεων στους ιστότοπους για την παρακολούθηση των χρηστών στο διαδίκτυο.

Για παράδειγμα, ένας κατασκευαστής ενδυμάτων μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να στοχεύσει κάποιον που διαβάζει άρθρα στην ιστοσελίδα ενός ειδησεογραφικού πρακτορείου, αφού το άτομο αυτό έκανε κλικ στη διαφήμιση ενός ανταγωνιστή σε έναν άλλο ιστότοπο.

Οι αλλαγές δεν επηρεάζουν τα είδη των cookies που χρησιμοποιούν οι ιστότοποι για την αποθήκευση βασικών πληροφοριών, όπως τα στοιχεία σύνδεσης.

Αν και οι προσπάθειες της Google θα επηρεάσουν αρχικά μόνο ένα μέρος των χρηστών του Chrome, θα μπορούσαν τελικά να σημαίνουν ότι δισεκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου θα βλέπουν λιγότερες διαφημίσεις που ταιριάζουν απόλυτα με τις συνήθειες περιήγησής τους στο διαδίκτυο.

Οι συνήγοροι των καταναλωτών έχουν υποστηρίξει ότι τα cookies τρίτων παραβιάζουν την ιδιωτική ζωή των χρηστών επειδή μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ, συμπεριλαμβανομένων ευαίσθητων πληροφοριών όπως το ιατρικό ιστορικό ενός ατόμου.

Οι ενστάσεις των διαφημιστών στην προσπάθεια της Google

Στα τέλη της περασμένης δεκαετίας, τα προγράμματα περιήγησης Firefox της Mozilla και Safari της Apple άρχισαν να θέτουν όρια στα cookies παρακολούθησης λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Η Google ακολούθησε το 2020 με σχέδια να τα βγάλει εντελώς από το Chrome, αλλά καθυστέρησε τη διαδικασία αρκετές φορές και ακολούθησαν παράπονα.

Τα σχέδιά της έφεραν παράπονα που βασίζονται στα cookies για να βοηθήσουν τους διαφημιστές να στοχεύουν πελάτες και να παρακολουθούν την αποτελεσματικότητα των δαπανών τους. Ορισμένοι από αυτούς έχουν επίσης εκφράσει ανησυχίες ότι οι αλλαγές θα ενισχύσουν την κυριαρχία της τεχνολογικής εταιρείας με τη συγκέντρωση περισσότερων κρίσιμων λειτουργιών στην τεχνολογία του προγράμματος περιήγησης της εταιρείας.

Το Chrome αντιπροσωπεύει το 65% της διαδικτυακής κίνησης παγκοσμίως, γεγονός που το καθιστά τρεις φορές πιο δημοφιλές από το Safari, το επόμενο πιο διαδεδομένο πρόγραμμα περιήγησης, σύμφωνα με στοιχεία της Statcounter.

Πάντως, η Google δήλωσε ότι υποσχέθηκε να μην δώσει προνομιακή μεταχείριση στα προϊόντα της ίδιας της εταιρείας ως μέρος μιας συμφωνίας με την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία επιβλέπει τα σχέδια για την κατάργηση των cookies. Η εταιρεία δήλωσε ότι η συμφωνία της με την CMA θα εφαρμοστεί σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σημαντικές εταιρείες διαφημιστικής τεχνολογίας έχουν ήδη παραπονεθεί στην CMA και την Google ότι οι προτάσεις της περιέχουν σημαντικά κενά για σημαντικά χαρακτηριστικά όπως το βίντεο και είναι τεχνικά δύσκολο να εφαρμοστούν, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν τις συζητήσεις.

Η Google περιέγραψε τις αλλαγές αυτό το μήνα ως μια περιορισμένη δοκιμή πριν προχωρήσει στην κατάργηση των cookies. Η CMA έχει τη δυνατότητα να ασκήσει ουσιαστικά βέτο στα σχέδια, εάν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι θα βλάψουν άλλες επιχειρήσεις.

Ορισμένα στελέχη του κλάδου δήλωσαν ότι η επικερδής επιχείρηση διαφημίσεων αναζήτησης της Google θα επωφεληθεί από την κατάργηση των cookies, επειδή δεν βασίζεται τόσο πολύ σε αυτά, καθιστώντας την έναν ασφαλέστερο προορισμό για τους διαφημιστές κατά τη διάρκεια της μετάβασης.

Στελέχη της Google δήλωσαν ότι πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι να βελτιώσει το απόρρητο των χρηστών, παρέχοντας παράλληλα όσο το δυνατόν περισσότερες αξίες στους διαφημιζόμενους. Οι αλλαγές θα απαιτήσουν από ορισμένες εταιρείες να αναθεωρήσουν τα υπάρχοντα προϊόντα τους ή να επινοήσουν νέα, είπαν.

Google: Επίσημο! Έρχονται οι νέοι χάρτες στο Google maps – Δείτε πώς θα είναι

Η Google μόλις ανακοίνωσε μια τεράστια αναβάθμιση στα Maps, για καλύτερη πλοήγηση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Η πρώτη ενημέρωση είναι αυτή που έχουμε ήδη δει ζωντανά σε πολλά μέρη του κόσμου και η οποία προκάλεσε διαμάχη στους μακροχρόνιους χρήστες.

Τα ενημερωμένα χρώματα είναι πλέον επίσημα, με την Google να εξηγεί ότι σκοπός τους είναι να «αντανακλούν τον πραγματικό κόσμο με μεγαλύτερη ακρίβεια».

Ωστόσο, τα νέα χρώματα μερικές φορές δυσκολεύουν τους χρήστες να διακρίνουν στοιχεία στον χάρτη, όπως τα δάση και το νερό, καθώς τα Google Maps πλησιάζουν κατά κάποιο τρόπο τη διεπαφή που είναι διαθέσιμη στα Apple Maps, σε μια προσπάθεια να προσφέρουν πιο σύγχρονη υπηρεσία στο χρήστη.

Η Google υποστηρίζει ότι αυτή η αναβάθμιση θα περιλαμβάνει επίσης ρεαλιστικά κτίρια, για να βοηθήσει τους χρήστες να κατανοήσουν πού βρίσκονται και να ακολουθήσουν την προτεινόμενη διαδρομή πιο εύκολα.

Οι αυτοκινητόδρομοι λαμβάνουν μια τεράστια αναβάθμιση στα Google Maps, καθώς

περιλαμβάνουν βελτιωμένες λεπτομέρειες λωρίδας για να σας καθοδηγήσουν στην επόμενη έξοδο.

Οι αυτοκινητόδρομοι θα δείχνουν τον σωστό αριθμό λωρίδων, καθώς και αυτή που πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να συνεχίσετε τη διαδρομή.

Οι νέοι χάρτες διαθέτουν ήδη υποστήριξη λωρίδας , αλλά με αυτήν την ενημέρωση, η εφαρμογή διευκολύνει την πλοήγηση σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες, ειδικά όταν πλησιάζετε σε περίπλοκες εξόδους. όπου πρέπει να προετοιμαστείτε εκ των προτέρων.

Η εταιρεία έχει επίσης ετοιμάσει κάτι για Ευρωπαίους χρήστες. Τα Google Maps θα λάβουν πληροφορίες ορίων ταχύτητας με τεχνητή νοημοσύνη σε 20 ακόμη χώρες.

Η υποστήριξη λωρίδας HOV και οι νέες πληροφορίες ταχύτητας θα αρχίσουν να κυκλοφορούν τους επόμενους μήνες σε Android, iOS και Android Automotive.

Google: Έτσι θα θυμάσαι πάντα πού παρκάρεις το αυτοκίνητό σου

Με μόλις λίγα κλικ στο κινητό του τηλέφωνο, κάθε οδηγός μπορεί να βρίσκει εύκολα που έχει παρκάρει το αυτοκίνητό του, ακόμα και στους πιο πολυσύχναστους χώρους στάθμευσης. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σε ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των οδηγών έχει αναδειχθεί το Google Maps, μιας και τους προσφέρει ακριβείς κατευθυντήριες οδηγίες για τις διαδρομές που πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, μάλιστα, αυτή η ευρέως διαδεδομένη εφαρμογή πλοήγησης λαμβάνει ενημερώσεις που την καθιστούν ολοένα και πιο χρήσιμη για τους οδηγούς.

Σήμερα, μέσω των Χαρτών της Google μπορείς να εντοπίσεις τις τιμές της βενζίνης ανά πρατήριο, ξενοδοχεία, χώρους στάθμευσης κ.ο.κ. Πέρα από τα προαναφερθέντα, τα Google Maps μπορούν να προσφέρουν περαιτέρω διευκόλυνση στους οδηγούς, παρέχοντας τη λύση σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους και «πονοκεφάλους» τους: Πού έχουν αφήσει το αυτοκίνητό τους σε ένα πάρκινγκ.

Πρόκειται για μια «κρυφή» λειτουργία η οποία βοηθά τους «ξεχασιάρηδες» μαρκάροντας στον χάρτη την τοποθεσία που έχουν σταθμεύσει το όχημά τους.

Για να χρησιμοποιήσουμε τη συγκεκριμένη λειτουργία θα πρέπει να πατήσουμε την μπλε κουκίδα που δείχνει τη θέση μας στον χάρτη και να επιλέξετε το σημείο ως «Ορισμός θέσης στάθμευσης».

Στη συνέχεια, η θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου μας θα συμβολίζεται με μία κίτρινη κουκίδα και το γράμμα “P”.

Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να κατευθυνθούμε προς την κίτρινη κουκίδα, ακολουθώντας τη διαδρομή πεζών που θα μας βγάλει το Google Maps και να βρούμε το αυτοκίνητό μας.

Γι’ αυτό φροντίζει ο νέος κόκκινος κύκλος με τον δέκτη στο κέντρο του που εμφανίζεται στην άκρη της οθόνης, δείχνοντάς στον χρήστη πού βρίσκεται ο προορισμός του.

Όσο και αν μετακινηθεί ή περιστραφεί ο χάρτης ο συγκεκριμένος δείκτης θα συνεχίζει να βρίσκεται στην άκρη της οθόνης.

Επιπλέον, αν ο χρήστης αγγίξει τον κύκλο, ο τελευταίος θα τον οδηγήσει αυτόματα στον προορισμό που είχε επιλεχθεί.

Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος δείκτης ήδη εμφανίζεται σε πολλά κινητά τηλέφωνα Ελλήνων χρηστών, παρέχοντάς τους περαιτέρω διευκόλυνση.

Google: Πώς εξοικονομώ χρήματα

Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να «ανοίξει» το Google Maps και να επιλέξει τον προορισμό του. Ακολούθως, πρέπει να πατήσει στις τρεις οριζόντιες τελείες στη δεξιά πάνω γωνία της οθόνης και να επιλέξει «Επιλογές Διαδρομής».

Εν συνεχεία πατάει «Διαδρομές με αποδοτικότερη κατανάλωση καυσίμου», αλλά και «Τύπος κινητήρα», επιλέγοντας ανάμεσα σε βενζίνη, diesel, ηλεκτρικό και υβριδικό. Στη συνέχεια θα εμφανιστεί στον χάρτη η διαδρομή με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι προεπιλεγμένη (by default) επιλογή είναι η βενζίνη.

Ο τύπος κινητήρα αποτελεί μία βασική παράμετρο για την Google, προκειμένου να χαράξει την αποδοτικότερη διαδρομή. Για παράδειγμα αν το αυτοκίνητο του χρήστη είναι πετρελαιοκίνητο τότε η υπηρεσία ενδέχεται να εμφανίσει μία διαδρομή που περιλαμβάνει κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Στον αντίποδα, για ένα υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα, η διαδρομή που θα χαραχθεί θα αφορά σε αστικό περιβάλλον ώστε να αξιοποιηθεί η ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Όπως φαίνεται και στην παραπάνω φωτογραφία, για μία διαδρομή από το Χίλτον στον Πειραιά, το Google Maps δείχνει ότι μέσω της Λεωφ. Συγγρού, η διάρκεια ανέρχεται σε 27 λεπτά (12 χλμ.) και η εξοικονόμηση βενζίνης φτάνει το 5%.

Σημειωτέον ότι η υπηρεσία εξοικονόμησης καυσίμου της Google συνδράμει καθοριστικά και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), καθιστώντας τις πόλεις πιο βιώσιμες.

Google: Τέλος οι κλήσεις – Η μεγάλη αλλαγή

Αυτό είναι το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Με την εφαρμογή του εν λόγω σχεδίου, το υπουργείο προσβλέπει σε μείωση των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών από τροχαία έως και 50% έως το 2030.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των «Νέων», το σχέδιο αποτελείται τους εξής βασικούς πυλώνες:

Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων Συστηματικότερη Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας

Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις

Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το υπουργείο  Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική Ευαισθητοποίησης του κοινού Σύσταση Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας.

«Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς» υπογράμμισε ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Για ποιες παραβάσεις αυστηροποιούνται οι ποινές Όπως έχει γίνει γνωστό, με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, με αποτέλεσμα να μην αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, αλλά το δίπλωμα του οδηγού.

Επίσης, υπάρχουν κάποιες παραβάσεις, για τις οποίες οι ποινές θα είναι πιο αυστηρές με το νέο πλαίσιο.

Πιο συγκεκριμένα:

Η υπέρβαση ταχύτητας,

Η μη χρήση κράνους και ζώνης,

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,

Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,

Το ζήτημα της αντιμεης μετά το ατύχημα.

Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny