Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Μάτι: Εισαγγελική πρόταση για ενοχή πρώην υπαρχηγού της Πυροσβεστικής για εννέα πνιγμούς ...

 
Σοβαρή έλλειψη συντονισμού σε όσους που δρούσαν στο πεδίο των πυρκαγιών στο Μάτι, έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ αστυνομίας και πυροσβεστικής αλλά και μη διάθεση των πλωτών μέσων της υπηρεσίας έκρινε, μεταξύ άλλων, ο εισαγγελέας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Παναγιώτης Μανιάτης, που θα συνεχίσει την πρόταση του στις 20 Φεβρουαρίου...


Στη σημερινή συνεδρίαση ο πρότεινε την ενοχή του τότε υπαρχηγού της Πυροσβεστικής, Βασίλη Ματθαιόπουλου, για την πρόκληση εξ αμέλειας των θανάτων εννέα ανθρώπων, που πνίγηκαν στη θάλασσα, τονίζοντας πως δεν δόθηκε ποτέ εντολή για κινητοποίηση των τριών πλοιαρίων του Σώματος, για περισυλλογή και διάσωση . 

 Στην αγόρευσή του  εισαγγελέας αναφέρθηκε σε πραγματικά περιστατικά και το νομικό πλαίσιο της λειτουργίας της υπηρεσίας των πλωτών του ΠΣ, που βρισκόταν στον Πειραιά, καταλήγοντας πως ο κ. Ματθαιόπουλος έπρεπε να κινητοποιήσει τα «ετοιμόπλοα και μάχιμα» πλοιάρια σημειώνοντας πως «θα ήταν σημαντικός και ο αριθμός των ατόμων που θα μπορούσαν να διασωθούν». 

Ο κ. Μανιάτης είπε πως ο κ. Ματθαιόπουλος εκείνο το απόγευμα είχε επικοινωνήσει με τον αξιωματικό επικεφαλής των πλοιαρίων για τη φωτιά στον Κάλαμο: «Αν και υπήρχε η πληροφορία για άτομα στη θαλάσσια στο Μάτι, ο υπαρχηγός δεν έδωσε εντολή στον αξιωματικό να στείλει τα πλοιάρια. Ακόμη κι αν δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν την ακτή, όπως ακούστηκε εδώ από κατηγορουμένους, θα μπορούσαν να περισυλλέξουν ανθρώπους που είχαν κολυμπήσει ανοιχτά λόγω του πυκνού καπνού».

Επίσης, αναφέρθηκε δύο φορές στην έλλειψη συντονισμού που όπως τόνισε δεν διαπιστώνεται μόνο μεταξύ της Πυροσβεστικής με άλλους φορείς, αλλά και μεταξύ των υπηρεσιών του Σώματος. «Υπήρξε μία καταγεγραμμένη έλλειψη συντονισμού και επικοινωνίας εντός της Πυροσβεστικής», ανέφερε και συνέχισε: 

«Ακούσαμε ότι οχήματα έφθασαν στο σημείο της φωτιάς και δεν ενημέρωναν καν ότι έφθασαν, οχήματα πήγαιναν σε λάθος σημείο ή οχήματα και Πυροσβέστες πήγαιναν και επιχειρούσαν κατά το δοκούν. Κατά συνέπεια το πρόβλημα ήταν διττό. Αφορούσε στα ούτως ή άλλως λίγα μέσα προς διάθεση, αλλά και στη μη αποτελεσματική αξιοποίηση των μέσων στα σημεία που περισσότερο χρειάζονταν».

Νωρίτερα, επέρριψε ευθύνες στους επικεφαλής της Πυροσβεστικής και του ΕΣΚΕ, Τερζούδη και Φωστιέρη, για την εκτροπή του ελικοπτέρου που επιχειρούσε στο Μάτι προς τη φωτιά κοντά στη Motor Oil.  Χαρακτήρισε «παράτυπη και επιχειρησιακά εσφαλμένη» την απόφαση να γίνει εκτροπή του ελικοπτέρου.

«Ο επίγειος επικεφαλής των δυνάμεων πυρόσβεσης στο Σουσάκι δεν είδε και δεν διαπίστωσε ότι η φωτιά μπήκε στα διυλιστήρια και δεν ζήτησε συνδρομή εναέριου μέσου», σημείωσε ο Εισαγγελέας και τόνισε ότι αποδείχθηκε από την ακροαματική διαδικασία ότι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας τηλεφώνησε δύο φορές στον Κ.Φωστιέρη και ζήτησε επιτακτικά εναέρια μέσα και στη συνέχεια τηλεφώνησε και ο  μηχανικός ασφαλείας της εγκατάστασης.

Ο εισαγγελέας καταλόγισε «σφάλμα, πλημμέλεια και αβλεψία» από πλευράς του κ. Φωστιέρη αναφορικά με την μη αξιοποίηση δύο ελικοπτέρων Σινούκ της Αεροπορίας Στρατού. 

Στις επόμενες συνεδριάσεις ο εισαγγελέας καλείται να εισηγηθεί ενοχή ή απαλλαγή και για άλλα στελέχη της πυροσβεστικής, τον τότε επικεφαλής της Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, επτά αιρετούς και τον κάτοικο στο Νταού Πεντέλης που του καταλογίζεται ότι η φωτιά που έβαλε για να κάψει ξερά κλαδιά προκάλεσε την φωτιά στο Μάτι.
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny